banner
 
               

פרקטים לחדרי ילדים

מחפשים דרך מקורית לעצב את חדר הילדים? התחילו עם פרקטים. ריצוף פרקט בחדר הילדים הוא דרך מעניינת מאוד להתחיל את העיצוב. צבעי הפרקט, צבעי עץ חמים, משרים אווירה נעימה ואף כפרית בחדר הילדים, ויכולים לשדרג באופן מופלא את אופי החדר והעיצוב שלו. פרקט בחדר הילדים גם לא מצריך מכם תחזוקה מרובה, ולא מצריך ניקוי רב. ילדים, כמו שאנחנו מכירים אותם, יכולים להוביל להרבה מאוד בלאגן ולכלוך בחדרם, ולכן פרקט יכול לפתור בעיות כאלו. בנוסף, ריצוף עץ שכזה עבור הילד יכול מאוד לחבר אותו לטבע, לעץ ולאווירה טבעית ונינוחה בחדר. נו, משוכנעים? המשיכו לקרוא עוד על הפרקט וסוגיו.

הפרקט היה פעם מסמל את המעמד העליון אך היום כל אחד יכול לרכוש פרקטים. הפרקט משנה את האווירה בבית ומקנה לו יוקרה אך גם חמימות ביתית בכלל ובחדר הילדים בפרט. היום, התחרות היא גדולה והמחירים משתנים. ניתן למצוא סוגים שונים של פרקטים עבור חדרי ילדים ונוער, יש מחומרים סינטטיים ויש פרקטים העשויים מעץ רב שכבתי שהם הכי יקרים בשוק. פרקט עבה מעץ גושני, כול להחזיק מעמד לכל החיים. מחירי הפרקט כאמור, נעים לפי עוביים. ישנם פרקטים העשויים מעץ מלא שצריכים תחזוקה כמו מריחת העץ בשמן מיוחד על מנת לשמור על העץ. במידה והחדר הינו קטן, יש לבחור פרקטים בצבע בהיר ואם החדר הוא גדול אז פרקטים בגוון עץ כהה יתאימו לחדר זה.

סוגי פרקטים לחדר הילדים

פרקטים סינטטי, הוא בעל מראה נעים והייצור שלו הוא איכותי כך שקשה להבדיל בין עץ אמתי לפרקט סינטטי {למינציה}. אנשים שאין להם את התקציב המתאים לרכישת מחנות פרקטים בראשון, ירכשו את פרקט הלמינציה אך ישיגו את אותו האפקט. כאשר יש ילדים קטנים בבית, רצוי כי יהיה פרקט העשוי מחומר סינטטי היות ואין פחד כ הם יישחקו כי הם עמידים במיוחד. יש כאלה שמתקינים חימום תת רצפתי מתחת לפרקט אך יש להקפיד כי צינורות המים לא יעלו על 28 מעלות ומרחק הצינורות לבין הפרקטים יהיה 3 ס"מ. יש לציין כי ניקוי של פרקט מעץ אמתי חייב התבצע בזהירות, היות ופרקטים אינם ניתנים לשטיפה עם מים כי הם עלולים להתנפח ורק מטלית לחה וספוגה היטב תעשה את העבודה.

באילו חדרים אפשר להתקין פרקטים?

ניתן להתקין פרקטים בכל חדר, אם זה בחדרי השינה, או בסלון ובפינת האוכל. בגלל שמקומות כמו שירותים מקלחת ומטבח נוטים להיות עם מים, לא כדאי כי במקומות אלה יהיו פרקטים. ההתקנה של הפרקט יכולה להיות בשתי שיטות, השיטה הראשונה היא ללא הדבקה של אריחי הפרקט והתקנה באמצעות מסמרים או דבק מיוחד.  אם אתם מעוניינים ליצור מראה מיוחד ומקורי, ניתן לבחור ולסגנן כמה סוגים של פרקטים בעיצוב הבית, ניתן לחלק את המרחב לאזורים שונים במיוחד כאשר מדובר במרחב גדול.

עיצוב חדרי ילדים היא מומחיות ארוכת שנים השייכת לממלכת רהיטי הילדים של דורון. בקרו באתר והתרשמו ממחבר העיצובים שלהם.